fbpx

Facebook annoncering

Forside » Ydelser » Facebook annoncering

Hvad er Facebook annoncering?

Termen forklarer næsten sig selv, men Facebook annoncering er markedsføring på Facebooks eget sociale medie. Og så alligevel, for den dag i dag ejer Facebook faktisk mere end bare deres eget oprindelige medie. De ejer nemlig medierne Instagram og WhatsApp.

Som du sikkert har set så mange gange når du er på Facebook, er der betalte annoncer. Måden du genkender dem på er at kigge efter et mærkat hvorpå der står ‘Sponsoreret’ eller ‘Sponsored’ alt efter hvad sprog du har Facebook på.

Her ses en Facebook annonce fra Risvig Design.

Til at annoncere på Facebook kan man enten benytte sig af at boost opslag inde fra Facebook siden eller man kan benytte sig af Facebooks annoneringsværktøj, Facebook Business Manager, hvilket jeg klart vil anbefale. Det giver et meget bedre overblik over hvilke annoncer man har kørende, hvilke mål de bliver optimeret efter og mange flere dybdegående data når ens kampagner er afsluttet. Dog hvis man er helt ny til Facebook Business Manager, kan det, til en start, være svært at finde rundt i.

Forskellige former for Facebook annoncering

På Facebook findes der mange forskellige måder at lave annoncering på. De forskellige måder er inddelt i 3 kategorier alt efter hvilket mål man har med sin annonce. Her har man kendskab, overvejelse og konvertering.

Under kendskab har man ‘Kendskab til brand’ og ‘Rækkevidde’. Disse bruges til, som termen lyder, til at skabe genskab til sin forretning. I overvejelse har man mål som ‘Trafik’, ‘Interaktion’, ‘Installation af app’, ‘Videovisninger’, ‘Leadgenerering’ og ‘Beskeder’. Hver skal man være lidt mere forsigtig om hvorvidt målsætningen giver mening for ens forretning, men henvender sig alle sammen til personer der er i overvejelsesfasen. Sidst, men ikke mindst, er der konvertering. Her findes der målsætninger som ‘Konverteringer’, ‘Salg fra katalog’ og ‘Forretningstrafik’. Disse målsætninger skal henvende sig til folk der er på vippen til at købe dit produkt eller service.

Vil du læse mere om de forskellige målsætninger indenfor markedsføring på Facebook? Så kan du klikke her.

Oversigt over målsætninger for Facebook annoncering.

Freelance konsulent vs bureau?

Her får du MIT bud på hvorfor man skal vælge en freelance konsulenter over et bureau.

Når man har en aftale om Facebook annoncering kan man hurtigt blive en ud af mange kunder. Det vil sige at dine annoncer ikke får den samme ‘kærlighed’ som hvis du har en aftale med en freelance konsulent der oftest har færre kunder.

Bureauer arbejder oftest ud fra faste aftale hvilket også vil sige at der oftest er en fast pris. Mange freelance konsulenter tilbyder variable aftale og lave en pris der passer til aftalen og dit budget.

Hvorfor benytte sig af Facebook annoncering?

Men hvorfor skulle alt det her være relevant for dig? Lige nu kører du måske med noget Google Ads annoncering og det er du egentlig rimelig godt tilfreds med. Mulighederne med Facebook er dog bare så store, at det er dumt ikke at gøre brug af. Eller i det mindste afprøve sig med det, eftersom Facebook faktisk kører med et princip om at du betaler kun hvis du får noget ud af din annonce, alt efter hvilken målsætning du optimerer imod. Tidligere har jeg oplevet at forretninger kan få pengene 35 gange igen, altså en ROAS 350%. Det vil sige at for hver krone de har brugt på Facebook annoncering har de fået pengene 35 gange igen. Dette får man gennem et mix af den rigtige opsætning, kvalitets indhold og en unik annonceringsstrategi

GRATIS gennemgang af din annonceopsætning!

Virker alt dette lidt for uoverskueligt og vil du hellere bruge tid på det i din forretning du er god til? Så skal du ikke være bleg for at kontakte mig. Lige nu tilbyder jeg en gratis gennemgang af din annonceopsætning og kommer med mit bud på hvordan dette kunne gøres bedre.